Sabtu, 7 Mac 2009

05th January 2009 :)






05th January 2009...hm sampai mati pun nda akan di lupakan this date! hehehe i was being hospitalized in ripas for 4 days because of my high blood pressure during pregnancy then im expecting this date aku kana discharge as usual the docs coming meraun wad dalam ati ku i said i will ask the doctor discharge aku sal aku dah nda tahan stay lama2 di wad ani kali the docs come to my bed with a serious face doctor bagitau this afternoon induce masuk ubat force to deliver i was like whattttt??why???aku baru 7 bulan pregnant then doctor explain they cant help with mt high bp dangerous for me and my baby..with muka yang confident i said OK! i was excited tah plang mendangar i will find out my baby face ganya yang kesiannya my baby wil be premature baby n sad jua lah mendgr explanation dari doctor ah about my baby tapi aku kuatkan ati berdoa banyak2...hope both of us selamat. i called my hubby suruh antar barang baby he was kinda blur suppose to be that day ia duty dari kul 6pm until 6am i told him antar barang baby n dont worry bout me jan tah ku di tunggu hahaha confident aku ah baru jua peranah kan beranak ahh!!


its about 3.30pm selapas ultrasound doctor masukkan ubat ya ALLAH tahan saja tia Tuhan saja tau sakitnya..after an 1 hour aku dah ada tanda2 kan branak yang hairannya urang dapan katil ku pun bemasuk ubat dari pagi yang bestnya kedia nada rasa sakit pun nya aku ani rasakan patah pinggang dah, hubby coming to accompany me have to cancel duty nya nda mau2 kan mendgni ah. around 6.00pm sakitnya menjadi2 ku bawa bejalan2 i dont even eat nada mood ku sakitnya ah kali dalam kul 8.30 i was told to masuk ke 1st stage di sana aku kana suruh nunggu masa2 kan beranak aku dah kesakitan yang teramat sangat doctor come to see me suddenly she said mesti operation pasal keadaan ku n baby kritikal sudah, apa lagi semua kelam kabut lehnya my hubby panik berabis , aku apatah lagi kekiri kekanan udah macam ulat kana guring nahan sakit lapas pacah ketuban. dalam panik2 ngisi burang even my hubby sampat mendgni nurse nyurung strectcher i told the nurse kan beria ku ni hahahahhaha rupanya yatah udah kan beranak tu hahahhaha aduiiiiiiiiii after 6 kali pushing my Baby keluar..Alhamdulillah....i heard ya crying sakit ilang lapas mendgr nangisnya atu..yang sadnya aku nda sampat meliat baby ku, durang tarus send ke NICU/SCUBU so sad... :( ITS A BABY BOY!!!!! :) weight nya 1.9kg saja pasal ya nda cukup bulan so have to kana tahan di scubu atleast until weightnya gain..





tapi alhamdulillah we both selamat syukur ke pada ALLAH...tapi calilah aku imagine mun tah ku kana surung di strecther dah tu kan branak , imagine jua ku tu branak dalam lif kah tangah2 jalan kah hehehehe..




but now alhamdulillah ya pun discharged after 2 mgu kana tahan cos baratnya naik n ya clear dari infection n his very active nya doctor syukur kepada ALLAH s.w.t. everytime ku balik dari melawat kedia mesti ku nangis sal kesian ku meliat sulnya n aku alum berkesampatan migang kedia sooooo sad!!!!!! imagine my feeling as a mother!! but now im very happy with him, he completed my life... :) his my everything!


and here also i would like to take this oppurtunity to thanks my hubby (i love u), family, frens, kfmers (waddie, kasihz,elyza,kumbang bini,airil,icy,siapa lagi a, aaa c kuinpa yang bagi ucapan d kfm,c dapik juaaa) pasalnya...sendiri mau ingat lah heheheh yang melawat aku..yang membagi hadiah..yang menjaga aku(esp. for hubby n family, n keluarga mentua)...n to those yang nda paham2 bahasa yang nda paham maksud permature ani kesian deh loh adakah patut tanya aku "awal jua ko branak hahahha?" n "ringan hantap jua?"belajar tah dulu makna premature mun nda aga keripas tanyakan rah doctor beranak jangan kan buat fitnah "eyh baru jua ko kawin beranak tah ko udah?"lawa soalan mu ani ah TUHAN SAJA MEMBALAS jasa2 kaliaaan...

oh yah i named my baby MUHAMMAD SYAMIR NASHRULLAH amacam lawakah?heheh

LOVE,

IKANmasinBINI......

1 ulasan:

chubbz berkata...

Aku pun nda ku lupa kan hari pertama SyafiQ lahir ke dunia ani~ hehe ibu2 yg pernah melahirkn sja tau perasaan tani :):):) God Bless